puta puta .

puta

چگونه طرز تفكر كارآفريني داشته باشيد؟

درصورتي كه ميخواهيد آينده مختلفي براي خويش بسازيد بايد متمايز فكر و البته عمل كنيد. چند ديدگاه و تفكري كه به شما كمك ميكند تا تبديل به يك كار افرين موفق شويد، آورده شده است حتماً براي خواندن آن زمان قرار دهيد:
 
از دست دادن بعضي فرصت ها
كارآفرينان در بعضي موارد امكان دارد به علل گوناگون فرصت هاي خوبي را از دست بدهند؛ ولي از اين كه فرصتي را از دست بدهند نمي ترسند، براي اين كه در واقع خودشان فرصت ها را بوجود مي آورند. اشخاص عادي مدام به دنبال اين هستند كه از تمامي پيشنهادات و فرصت هاي بوجود آمده استفاده كنند و درصورتي كه فرصتي را از دست بدهند حس شكست ميكنند .
 
انجام دادن كارها
كارآفرينان ارزش زمان خويش را ميدانند و پيوسته با سپردن كارها به سايرين، زمان خويش را خالي ميكنند و خودشان تنها بر كارهايي كه سايرين نمي توانند انجام دهند تمركز مي كنند؛ ولي اشخاص عادي سعي ميكنند تا تمامي روش ها را خود انجام دهند.
 
كارآفرينان از خطر كردن نمي ترسند و ميدانند كه با اين كار ترقي ميكنند . آنها با شهامت روياهاي خويش را دنبال ميكنند و از شكست نمي ترسند؛ ولي اشخاص عادي از خطر كردن و شكست خوردن مي ترسند و ترجيح مي‌دهند كاري با دستمزد، فوايد و بيمه ثابت داشته باشند.
 
به موانع و مشكلات به چشم يك فرصت نگاه كنيد
در مسير كار آفريني موضوعات بسياري وجود دارد كه شما را به چالش ميكشد و بايد براي حل آن ها وقت و انرژي بسياري صرف كنيد. مانع ها، چالش ها و مشكلات اجزاي جدايي ناپذيريست كه كار آفرينان در فرآيند راه اندازي يك كسب و كار بارها با آن ها روبرو خواهند گرديد.
 
اكثر اشخاص در در برابر اين مشكلات و مانع ها دچار اضطراب و نا اميدي ميشوند . آن ها فكر ميكنند مانع ها تجربيات بدي هستند كه تنها مسير رسيدن به موفقيت را براي آن ها دشوار تر و يا بعضا ناممكن ميكنند .
 
ولي از ديدگاه يك كار افرين موفق هر مانعي يك فرصت هست. آن ها به موانع به چشم تجربيات ارزشمندي نگاه ميكنند كه به آن ها كمك ميكند با ضعف هاي خويش اشنا شوند و با پوشش آن ها بناي كسب و كار خويش را قدرتمند تر و مستحكم تر بنيان گزاري كنند. آن ها در اين مسير از هيچ عقب نشيني غمگين نمي شوند و تنها تلاش ميكنند از مسيري كه طي نموده اند براي جلوگيري از تكرر اشتباهات قبل استفاده كنند. بنابراين فراموش نكنيد كه به مشكلات لبخند بزنيد، آن ها يك معلم واقعي براي شما هستند.
 
كارآفريني چيست ,كارآفريني , مقاله كارآفرينينكات كارآفريني
 
سعي كنيد چيزهاي بزرگ را به اجزاي كوچكتر تقسيم كنيد
همان طور كه هر چيز بزرگي از اجزاي كوچك تشكيل شده است مسائل و مشكلات را هم ميتوان به اجزاي كوچكتر تبديل كرد و با حل كردن هر قسمت به يك راهكار كلي براي مسأله رسيد. اين امر به شما كمك مي كند كه ديد بهتري نسبت به مسئله پيدا كنيد و مديريت آن براي شما ساده تر گردد.
 
مثلا زمانيكه با افرادي كه قصد شروع يك كسب و كار را دارند در مورد تبليغات سؤال ميشود اكثر آن ها آنچه كه شرح مي‌دهند يك مجموعه كامل از تبليغات شامل تبليغات اينترنتي، فيزيكي و اس ام اسي ميباشد . ولي يك كار افرين موفق هر يك از اين موضوعات را به بخش هاي كوچكتر تقسيم مي كند و سپس سعي مي كند باتوجه به حيطه كسب و كار خويش مناسب ترين شيوه را براي تبليغات در نظر بگيرد.
 
هيچ چوب جادويي اي وجود ندارد، به دنبال آن نگرديد
درصورتي كه قصه كار آفرينان موفق را دنبال كنيد هيچكدام آن ها اين موفقيت را يك شبه بدست نياورده اند. هيچ ايده اي وجود ندارد كه در بدو تولد تبديل به يك موفقيت بزرگ و شگفت آور شود.
 
درصورتي كه ميخواهيد يك اكتساب و كار موفق داشته باشيد فكر پيدا كردن چوب جادويي كه ايده شما را يك شبه به يك طرح پولساز تبديل كند را از سر خودتان خارج كنيد. هر ايده اي براي تبديل شدن به يك طرح موفق به صبر، كسب تبحر و تلاش خستگي ناپذير احتياج دارد. شما بايد پله پله ايده خويش را بزرگ كنيد تا تبديل به يك طرح موفق شود.
 
مانند يك كار افرين زندگي كنيد
“كار آفريني يك سبك زندگي است” يك كار افرين موفق، مانند يك كار افرين، بيدار ميشود ، مانند يك كار افرين سر كار ميرود ، مانند يك كار افرين غذا مي خورد، مانند يك كار افرين با دوستانش صحبت ميكند و در واقع كار آفريني در تمام اجزاي زندگي وي جريان دارد. وي چيزي به اسم “زندگي در خانه” و” زندگي در محل كار” ندارد.
 
زندگي وي كار آفرينيست. به عبارت ساده تر وي از ديدگاه يك كار افرين به تمام اجزاي زندگي نگاه ميكند بدين ترتيب هر چيزي حتي غذا خوردن، چه بسا يك قدم زدن ساده، و حتي حرف زدن در خصوص مسايل كاملاً معمولي ميتواند براي وي پر از ايده هاي تازه باشد. زمانيكه شما به جهان از يك ديدگاه خاص نظر كنيد چيزهايي را خواهيد ديد كه سايرين نمي بينند و اين مهمترين تعالي كار آفرينان موفق بر ديگر اشخاص است.
 
الويت دادن به ارتباط ها
رابطه اجتماعي شادي را افزايش ميدهد . گرچه كار كردن ميتواند مفيدتر و سازنده تر از وقت گذراني با دوستان باشد، ولي هنگامي كه افسرده هستيد ديگر نمي توانيد موثر و سازنده باشيد. در واقع ، بيماري افسردگي تأثير منفي روي انگيزه، بهره وري، ذهن و تمركز دارد. مگا برونر ميگويد هر كارآفريني كه من با وي گفتگو مي كردم ” قشر” هم كار خويش را كه اكثر شامل دوستان كارآفرينش ميشد ، مسوول انعطاف پذيري خويش در زمان هاي چالش برانگيز و قدرت گرفتن در بين صداهاي غيرقابل اعتماد مي دانست. درصورتي كه جوامع ايجاد اشتغال در منطقه شما پراكنده هستند، سعي كنيد به يكي از اين جوامع آنلاين ملحق شويد.
 
رابطه عاطفي را ناديده نگيريد. اغلب انسانها به اين روابط عاطفي و عاشقانه تمايل دارند، ولي اغلب ما الگوهايي را در روابط مان نشان مي دهيم كه بجاي آن كه به ما انرژي بدهند، انرژي ما را مي گيرند. بسياري از كارآفرينان تنهايي و مجردي را انتخاب ميكنند و فكر ميكنند كه وقت براي داشتن روابط عاطفي ندارند و تنهايي و نارضايتي را تجربه ميكنند . در حاليكه بعضي معتقد هستند كه عشق حواس ما را پرت ميكند و تمركز ما را بهم مي ريزد، يك رابطه سالم مبناي امني را آماده مي سازد و به ما قدرت ميدهد تا ريسك پذير باشيم و در ميان چالش ها احساس حمايت كرده و بعد از شكست، دوباره به پيروزي و موفقيت فكر كنيم.
 
مهم ترين فاكتورها در ساخت اين نوع روابط، اگاهي و ارتباط هستند. مطالعات نشان مي‌دهند كه كارآفرينان مرد تمايل به داشتن دلبستگي ايمن دارند- يعني آنان براي از بين بردن نيازهايشان به رابطه وابسته هستند و در زمان پريشاني مايلند با سايرين ارتباط برقرار كنند؛ كارآفرينان زن به دنبال دلبستگي اجتنابي هستند- يعني تمايل دارند نيازهاي خويش را به درون خويش بريزند، در موقع اضطراب و استرس گوشه گيري ميكنند و در در برابر شريك زندگي احتمالي خويش حس شرمساري نموده و خيال ميكنند كه استقلالشان تهديد ميشود . سعي كنيد براي صميميت بيش تر نيازهاي شريك زندگي و نيازهاي خويش را بدانيد( به خصوص در زمان هاي استرس و نگراني) و در خصوص آنها حرف بزنيد .
 
كارآفريني چيست ,كارآفريني , مقاله كارآفرينيويژگي هاي كارآفريني
 
از خودتان مراقبت كنيد
كارآفريني پايدار( در حالت مطلوبش) بايد شبيه دوي ماراتن باشد نه دوي سرعت. درصورتي كه سرعت را انتخاب كنيم، امكان دارد دچار فرسودگي شغلي شويم و كارهاي بي كيفيتي ارائه دهيم و از بسياري از كارهايي كه زماني مشتاق به انجام آنها بوديم، متنفر شويم. يكي از موضوعاتي كه معمولاً از كارآفرينان موفق مي شنويم، نقش ورزش در زندگي آنان بوده است. و اين مسئله با تحقيقات صورت گرفته كه نقش ورزش را در تقويت خلاقيت و بهتر كردن خلق وخو تائيد ميكنند ، همخواني دارد.
 
اما توجه داشته باشيد كه ورزش به مفهوم دويدن يا وزنه برداري نيست. صخره نوردي يا انجام ورزش هاي تيمي هم، ورزش به حساب مي آيند. هنگامي كه از اهميت “مراقبت از خود” سخن مي گوييم، بسياري از اشخاص ميگويند كه نمي دانند چه كارهايي خارج از شغلشان باعث خوشحالي و شادماني آنان ميشوند . مطمئن باشيد اينگونه مقدر نشده كه زندگي خالي از تفريح و سرگرمي و نشاط باشد. اما زمان مي برد تا بدانيد كه چه چيزهايي سبب خوشحالي و تجديد قواي شما ميشوند . علاوه بر ورزش، شيوه هاي ديگري هم وجود دارند كه ميتوانند حال و هواي شما را بهتر كنند، به عنوان مثال:
 
تمرين هاي مربوط به تفكر و تمركز مانند طب سوزني، ماساژ، مديتيشن، يوگا و رويدادنگاري
توجه به سبك زندگي، توجه به رژيم غذايي، مصرف مواد غذايي عالي و مطلوب و خواب كافي
كتاب ها( صوتي)، پادكست ها، بازي هاي ويديويي، كنسرت
عضويت در باشگاه، سازمان يا گروه
پرورش خلاقيت خارج از كار، پرداختن به هنر و موسيقي، پخت وپز و غيره 
تنظيم حد و مرزها، ” نه ” گفتن، لغو كردن ، ترك كردن ، درخواست كمك كردن ، گاهي فكر مي كنيم كه مراقبت و اهميت دادن به خودمان يعني انجام كارهاي بيش تر ولي آنچه ما واقعاً نياز داريم كم تر كار كردن است
 
در آخر اينكه به تعطيلات برويد. تحقيقات نشان مي‌دهند كه سفرهاي تفريحي، انعطاف پذيري شناختي را افزايش مي‌دهند و منجر به خلاقيت بيش تر ميشوند . تعطيلات همچنين باعث افزايش خوشحالي، سلامت و حس رفاه ميشود .
 
به رقباي خويش به چشم يك تهديد نگاه نكنيد
اكثر ادم ها فكر مي كنند تجارت خوب تجارتيست كه در آن هيچ رقيبي وجود نداشته باشد. اين ديدگاه بدين دليل است كه آن ها فكر ميكنند رقبا براي كسب و كار آن ها يك تهديد شمرده ميشوند . اگر از آن ها سوال كنيد كه به چه دليل فلان كسب و كار براي آغاز خوب نيست ؟ يكي از مهمترين دلايلي كه خواهيد شنيد اين خواهد بود:“در اين كسب و كار رقباي قدرتمندي وجود دارد”
 
ولي كار آفرينان موفق بگونه اي ديگر فكر ميكنند . آن ها نه تنها رقبا را تهديدي براي تجارت خويش نمي دانند بلكه به آن ها به چشم يك فرصت گرانبها نگاه ميكنند . كار آفرينان موفق از تجربيات رقباي خويش استفاده ميكنند تا مسيري را كه آن ها گذرانده اند را سريعتر طي كنند. آن ها به رفتار مشتريان رقباي خويش نگاه ميكنند و تلاش ميكنند در عرضه محصولات و يا خدمات خويش با پوشش نارضايتي مشتريان رقباي خويش آن ها را به طرف كسب و كار خويش جذب كنند.
 
آن ها براي پياده سازي كمپين هاي تبليغاتي خويش از بازخورد تبليغات رقباي خويش بهره مي برند و براي تعيين بازار هدف از تجربه رقباي خويش استفاده ميكنند . آن ها از رقباي خويش براي قدرتمند تر شدن و غني تر شدن دانش و تخصص خويش استفاده مي كنند. و دقيقا به همين علت هست كه شما مي بينيد كه در يك بازار با وجود چند شركت بسيار قدرتمند يك برند جديد ظهور ميكند و از اتفاق از رقباي قديمي خويش هم پيشي مي گيرد.
 
به سرعت تجديد نيرو ميكنيد
اين يك ديد معروف هست كه اشخاص كارآفرين خيلي سريع و زياد شكست ميخورند. ولي نكته مهم تجديد نيروي سريع براي بهبود هست. درصورتي كه كه شكست خورديد در مقابل اين احساس كه براي خويش متاسف هستيد ايستادگي كنيد. محزون نشويد، به سرعت به طرف چيز بزرگ ديگري حركت كنيد.
 
در تفكرات منفي خودشان هم، زياده روي نمي كنند
اشخاص موفق محدوديت ها را نمي بينند، بلكه به فرصت ها چشم مي دوزند؛ آن ها به اين جمله فكر ميكنند كه« من ميتوانم.»
 
گردآوري: بخش روانشناسي بيتوته


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۱:۰۰ توسط:آوا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :